Celem strategicznym jest rozwój uczelni jako miejsca sprzyjającego efektywnej pracy naukowców i ich indywidualnym karierom naukowym oraz zdobywaniu wiedzy i doświadczeń studentów.
Kluczowe obszary strategiczne:
- Uporządkowanie sytuacji w administracji Uczelni – zmiana kultury zarządzania Uczelnią, przejrzysta i stabilna struktura organizacyjna i podległościowa.
- Przywrócenie kanałów komunikacji – stworzenie systemu efektywnej komunikacji i współpracy, szacunku, wzajemnego wsparcia, umacnianie identyfikacji z uczelnią i poczucia dumy z bycia jej pracownikiem, studentem i absolwentem.
- Pracownicy – opracowanie i wdrożenie programu rozwoju pracowników, uwzględniającego ich potencjał, talenty, osiągnięcia, kompetencje, aspiracje oraz zaangażowanie.
- Dydaktyczna ścieżka awansu pracownika – ustalenie przejrzystych reguł awansowania w karierze dydaktycznej pracownika akademickiego, którą umożliwia nowa ustawa.
- Badania naukowe – prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych na światowym poziomie w tym we współpracy z zagranicznymi partnerami. Poprawianie jakości życia regionu poprzez wdrażanie ich wyników w różnych obszarach gospodarki i życia społecznego.
- Kształcenie –realizacja nowoczesnego modelu kształcenia uwzględniającego potrzeby i aspiracje studentów, ich rozwój osobisty i społeczny, oraz spójnego z wymaganiami rynku.
- Umiędzynarodowienie – intensywne wzbogacanie dorobku uczelni oraz każdego pracownika i studenta poprzez umożliwienie zdobywania doświadczeń za granicą, jak również przyjmowanie gości z zagranicy, i realizację wspólnych projektów i badań.
- Sprawy studenckie – zapewnienie autonomii działalności studenckiej, a organizacje studenckie powinny być ważnym elementem promocji Uczelni.
- Inwestycje – rozwój infrastruktury materialnej w celu polepszenia jakości pracy i studiowania. Informatyzacja uczelni, wdrożenie systemów usprawniających zarządzanie i realizację procesów administracyjnych, edukacyjnych oraz przebieg badań naukowych.
- Finansowanie – pozyskiwanie nowych źródeł finansowania dla działalności naukowej i edukacyjnej, zwłaszcza poprzez wsparcie dla nowych projektów i szeroko rozumianej współpracy z instytucjami rynku.
- Współpraca z innymi podmiotami – wymiana doświadczeń i wiedzy z biznesem i instytucjami publicznymi oraz komercjalizacja wyników badań naukowych.
- Promocja Uczelni – profesjonalizacja działań promocyjnych na rzecz odbudowania i kształtowania pozytywnego wizerunku Politechniki Rzeszowskiej.
- Sport – oferta sportowa i kulturalna Uczelni powinna być zgodna z oczekiwaniami studentów i jednocześnie spójna z jej możliwościami finansowymi.